niedziela, 7 lutego 2010

Imieniny Władyki Grzegorza






























Dzisiaj, 7 lutego Cerkiew czci pamięć św. Grzegorza Teologa, niebiańskiego orędownika biskupa Grzegorza. Boską Liturgię, dostojny solenizant sprawował w cerkwi pw.Jana Teologa w Supraślu wraz z biskupem siemiatyckim Jerzym, w asyście dwunastu duchownych i trzech diakonów. Chór dyrygowany przez diakona Dymitra Tychoniuka uświetnił nabożeństwo. W Świętej Liturgii uczestniczyło wielu pielgrzymów, w szczególności z Bielska Podlaskiego, na czele z władzami samorządowymi: burmistrzem miasta Eugeniuszem Berezowcem, zastępcą-Walentyną Szymczuk i skarbnikiem Januszem Panasiukiem oraz dyrektorem „MAKSBUDU” Janem Miniukiem.
Dzień wcześniej, w sobotę ks. Jerzy Bogacewicz pozdrowił biskupa Grzegorza z okazji imienin. W tym dniu Władykę pozdrowiła również wójt gminy Raisa Rajecka a w imieniu Rady Parafialnej starosta Mikołaj Mironiuk i Ludmiła Żyluk .
W niedzielę proboszcz był w Warszawie na zjeździe delegatów Bractwa Cyryla i Metodego.
Ja byłam w niedzielę w Supraślu, dlatego zdjęcia są z tego dnia.

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

Pani Ireno!Witam serdecznie!Gratuluję pięknych zdjęć !Nie dane było nam się spotkać tym razem w Supraślu.Ja byłam rano w sobotę na liturgi ina panachidzie" poświęconej zmarłym. W niedzielę nie mogłam.Piękne zdjęcia!Serdecznie pozdrawiam! Irena

Anonimowy pisze...

Dziękuję.A miałam nadzieję,że się spotkamy.Serdecznie pozdrawiam.I.Ł.