czwartek, 5 stycznia 2012

Bractwo młodzieżowe z Bielska Podlaskiego na obozie

Autor: ks. Adam Dzienisiuk
W dniach od 26 grudnia do 2 stycznia odbył się obóz młodzieżowy w Prawosławnym Domu Opieki im. św. Stefana w Cieplicach. Opiekunami i organizatorami obozu byli duchowni: ks. Jarosław Ciełuszecki i ks. Adam Dzienisiuk. Uczestnikami powyższego obozu była młodzież działająca w bractwach młodzieżowych przy parafiach św. Archanioła Michała i Narodzenia Bogurodzicy w Bielsku Podlaskim. Celem obozu było propagowanie turystyki górskiej, poprzez piesze wycieczki w górach i naukę jazdy na nartach w Sudetach.

W dniu przyjazdu, we wtorek, korzystając z dobrej pogody, dla rozgrzewki zdobyliśmy wzniesienie Chojnik i zwiedziliśmy ruiny zamku Chojnik. Warto nadmienić, iż każdy dzień rozpoczynał się i kończył wspólną modlitwą w kaplicy Domu Opieki w Cieplicach. W środę po św. Liturgii udaliśmy się na stok w Szklarskiej Porębie, gdzie pod okiem instruktorów uczyliśmy się jazdy na nartach. Pomimo trudnych warunków narciarskich większości uczestników udało się opanować podstawy jazdy tzw. „pługiem”. W czwartek wybraliśmy się na szlak Koralowa Ścieżka, którym doszliśmy do rozdroża pod Śmielcem a następnie schodziliśmy obok Czarnego Kotła Jagniątkowskiego obok potoku Wrzosówka. Wieczorem zwiedzaliśmy pijalnię wód w Cieplicach i odbyliśmy seans w jaskini solnej. Następnego dnia wraz z przewodnikiem wybraliśmy się do Karpacza, gdzie zwiedzaliśmy świątynię Wang. Następnie wyruszyliśmy by zdobyć największy szczyt Sudetów, Śnieżkę. Idąc szlakiem przechodziliśmy obok Małego Stawu i Samotni, która była przykryta kilkumetrową pokrywą śnieżną, oraz obok schroniska Strzecha Akademicka. Po przekroczeniu 1400 m n.p.m. warunki pogodowe znacznie pogorszyły się, dlatego nieliczni mogli zdobyć Śnieżkę liczącą 1602 m n.p.m. W sobotę miała miejsce wycieczka do Czech, do przygranicznej miejscowości Harrachov, gdzie można było zobaczyć skocznie narciarskie i obiekty przylegające. Po powrocie do Szklarskiej Poręby jedna część grupy doskonaliła technikę jazdy na nartach na stoku, natomiast pozostali kolejką wysokogórską wjechali i zjechali na Szrenicę liczącą 1362 m n.p.m.

W ostatni dzień pobytu, w niedzielę, w cerkwi jeleniogórskiej uczestniczyliśmy w Świętej Liturgii. Po zakończeniu Liturgii opiekunowie duchowni podziękowali Bogu za opiekę nad wszystkimi uczestnikami obozu oraz za możliwość pobytu w domu opieki i za wspólnie spędzony czas. Jednocześnie wyrażono myśl, że nie był to ostatni pobyt w tym ciepłym i pięknym miejscu.